DE 15 POPULAIRSTE LUXE MERKEN | DE MEEST GEZOCHTE DESIGNER MERKEN ONLINE

Ontdek nu de meest populaire luxe ter wereld.
Niets kan de verkoop en toekomstige groei van een luxemerk zo goed als zijn populariteit online voorspellen . Daarom hebben we geanalyseerd hoe ‘s werelds beste luxemerken online rangschikken en wat hen zo populair maakt onder vermogende consumenten
Omdat het aandeel van online interesse een betrouwbare indicator is voor toekomstige verkopen, verwachten we dat de luxemerken die onze top 15 hebben behaald aan het einde van het jaar sterke prestaties zullen laten zien. Elk luxemerk op onze lijst geniet veel aandacht van de klant. Ze leiden elk tot aanzienlijke online gesprekken via sociale mediakanalen en zoekresultaten. Ze staan centraal in wat belangrijk is voor moderne welgestelde consumenten en beïnvloeders.
de wereldwijde markt voor luxe goederen zal in 2025 445 miljard bereiken.
Waarom stoppen bij 15, kunt u vragen. Omdat na nummer 15 op onze lijst de aandacht die de andere luxemerken kregen aanzienlijk daalde. Je zult zien dat zelfs in de top 15, alleen al de top 5-merken al meer dan 60% van de aandacht van de rijke consument trekken. De belangstelling van de consument is inderdaad zeer geconcentreerd bovenaan onze lijst.
Hoe schatten we de online populariteit van een luxemerk? We hebben rekening gehouden met een combinatie van merkwaarde, zoekaandeel van spraak en sociale media-gesprekken om deze lijst te maken. U kunt meer informatie over onze methodologie en gegevensbronnen lezen aan het einde van dit artikel.
In dit artikel zul je ontdekken over welke luxemerken het meest gesproken en gezocht wordt online. Je zult ook de resultaten zien van hun marketinginspanningen op het gebied van consumentenbetrokkenheid en merkbekendheid. We benadrukken met name opmerkelijke marketingcampagnes en succesvolle lanceringen van nieuwe producten die hun huidige populariteit helpen verklaren.
De top 15 van meest populaire luxemerken online
Rang | Merk | Categorie |
---|---|---|
1 | Gucci | Mode |
2 | Chanel | Mode |
3 | Louis Vuitton | Mode |
4 | Hermes | Mode |
5 | Rolex | Kijk maar |
6 | Tiffany | Sieraden |
7 | Dior | Mode |
8 | Armani | Mode |
9 | Prada | Mode |
10 | Balenciaga | Mode |
11 | Cartier | Sieraden |
12 | Burberry | Mode |
13 | Lancôme | Schoonheid |
14 | Yves Saint Laurent | Mode |
15 | Bulgari | Sieraden |
Vragen? Zie onze methodologie , definities en bronnen aan het einde van dit artikel.
1. Gucci

Gucci staat op nummer één op onze lijst van de meest populaire luxemerken, ruim voor alle concurrenten. Het is eigenlijk geen verrassing – de verkoop en het marktaandeel zijn gestegen voor het luxe modemerk. Welgestelde millennials houden van het Italiaanse merk. De hashtag van Gucci vermeldt op digitale platforms alle grote luxe modemerken wereldwijd.
Gucci heeft consequent enkele van de meest avant-gardes en boeiende sociale mediacampagnes van het jaar geproduceerd, experimenterend met creatieve formaten en samenwerkingen (van #GucciGram tot #TFWGucci).
Het merk Gucci is verjongd met een moderne uitstraling en innovatieve digitale marketinginitiatieven onder leiding van CEO Marco Bizzari en creatief directeur Alessandro Michele.
Er wordt gezegd dat ” de luxe code met Millennials is gekraakt “, zoals blijkt uit zijn inkomsten, probeert Gucci ” moderne luxe mode te herdefiniëren ” met zijn sociaal bewuste benadering van marketing, innovatieve digitale initiatieven en een maximale esthetiek die lijkt te zijn ” Gemaakt voor Instagram” .” De levendige ontwerpen en handtekeningen van Gucci (zoals gedurfde bloemen, botsende prints, slangenafbeeldingen en groene en rode strepen) zijn zeer begeerd geworden en voeden Gucci’s hoge online engagementpercentages.
De favoriet van een beïnvloeder, de accessoires van Gucci, zoals hun Princetown-slippers, designer-sneakers en de riem met het GG-logo, hebben een snaar geraakt bij de jongere welgestelde generaties en hebben sociale media stormenderhand veroverd.
Het merk heeft ook een ‘commissie’ van millennial digital natives ingesteld , waardoor het beter in contact kan komen met de felbegeerde jongere generatie. Millennials vormen meer dan de helft van de klanten van Gucci.
Gucci is een van de snelst groeiende luxemerken ter wereld als het gaat om merkwaarde en is ook het meest gezochte modemerk ter wereld op Google
Gucci is eigendom van modeconglomeraat Kering, dat wordt gecontroleerd door de Franse miljardair Francois Pinault.
Website: www.gucci.com
Meest populaire Gucci-items online
Bij het online zoeken naar Gucci zochten mensen meestal naar de volgende producten:
Top Gucci-artikelen voor dames
kijk voor betaalbare Designer en merk kleding op bol.com

GUCCI

GUCCI

GUCCI

GUCCI
Top Gucci-artikelen voor heren

GUCCI

GUCCI

GUCCI
2. Chanel

Het Franse couturehuis Chanel staat op de tweede plaats op onze lijst, maar staat slechts nummer 87 op de Forbes-lijst van de top 100 meest waardevolle merken in 2019, met een geschatte merkwaarde van euro 8 miljard.
Interessant is dat Chanel , ondanks de minimale acceptatie van e-commerce, met succes heeft geïnvesteerd in andere gebieden van digitaal. Chanel is toonaangevend op het gebied van digitale luxe verhalen met thumb-stop visuals en boeiende video’s die interesse voor meerdere platforms stimuleren – van narratieve geleide, door beroemdheden gedreven campagnes tot achter de schermen en op tutorials gebaseerde inhoud.
De serie #InsideChanel herinnert vermogende consumenten aan de lange geschiedenis van het merk en neemt kijkers mee in de wereld van Chanel sinds de geboorte van Gabrielle Chanel in 1883.

Chanel blijft een particulier bedrijf in handen van Alain en Gerard Wertheimer, kleinzonen van Pierre Wertheimer, die een vroege zakenpartner was van Coco Chanel. Het assortiment omvat kleding, geuren, handtassen en horloges. Het merk is het meest bekend om zijn ‘kleine zwarte jurk’, het parfum Chanel No. 5 en het Chanel-pak. Karl Lagerfeld trad in 1983 in dienst bij Chanel als creatief directeur en blijft vandaag 83 jaar oud.
Website: www.chanel.com
Meest populaire Chanel-artikelen online
Bij het online zoeken naar Chanel zochten mensen meestal naar de volgende producten:
Top Chanel items

CHANEL

CHANEL

CHANEL
3. Louis Vuitton

Beroemd Frans luxe huis Louis Vuitton, of LV, staat op nummer drie op onze lijst van de meest populaire high-end merken online. De populariteit van het merk is vooral gegroeid nadat ze aankondigden dat beroemde streetwear en digitaal aangedreven ontwerper Virgil Abloh hun nieuwe artistiek directeur voor herenkleding zou worden.
De veelgehoorde samenwerking van Louis Vuitton met het cult-streetwear-merk Supreme uit New York (met een zeer loyale aanhang) zorgde voor een toename van merkzoekingen bij een meer divers publiek, hielp in contact met de meest begeerde Millennial luxe shoppers en opende een nieuwe markt voor onaangeboorde klanten .

De waarde van het merk Louis Vuitton wordt geschat op euro 33,6 miljard in Forbes ‘2018 meest waardevolle merkenindex. Het is het hoogste luxemerk op hun lijst.
Website: www.louisvuitton.com
Meest populaire Louis Vuitton-artikelen online
Bij het online zoeken naar Louis Vuitton zochten mensen meestal naar de volgende producten:
- Louis Vuitton-riem
- Louis Vuitton-tassen
- Louis Vuitton-portemonnee
Top Louis Vuitton-artikelen voor dames
Top Louis Vuitton items voor heren
kijk voor betaalbare Designer en merk kleding op bol.com
4. Hermès

Het Franse Franse luxe huis Hermès, met hoofdkantoor in Parijs, staat op nummer vier op onze lijst. Offline geniet Hermès van de constante populariteit van sommige van zijn tijdloze klassiekers, zoals de zeer gewilde Birkin-tas.
Online is Hermès eindelijk bezig zijn e-commerce-strategie op te voeren en heeft onlangs de uitrol van zijn nieuwe website internationaal afgerond.

Bedacht en ontworpen met een omnichannel-aanpak, het “digitale vlaggenschip”, zoals Hermès het definieert, koppelt inhoud en commercie. De nieuwe Hermes.com is rijk aan redactionele inhoud (zoals achter de schermen of een kijkje in de op maat gemaakte knowhow), biedt een gebruiksvriendelijke interface, is gemakkelijk te navigeren en beschikt over een e- winkel met een uitgebreid assortiment producten van Hermès, van prêt-à-porter tot lederwaren, zijden sjaals, horloges en meer.
Hermès is vastberaden met het stijgende en meer algemeen aanvaarde idee dat rijke consumenten bereid zijn om luxe producten online te kopen.
Je zult de Birkin en Kelly-tassen echter niet vinden in de e-store, omdat ze nog steeds in de store moeten worden gekocht. Maar dat heeft alles te maken met de vraag en niets met het dure prijskaartje.
Website: www.hermes.com
Meest populaire Hermès-artikelen online
Bij het online zoeken naar Hermès zochten mensen meestal naar de volgende producten:
- Hermès riem
- Hermès Birkin tas
- Hermès sjaal
Top Hermès-artikelen voor dames
Top Hermès-artikelen voor heren
kijk voor betaalbare Designer en merk kleding op bol.com
5. Rolex

Rolex staat op de vijfde plaats op onze lijst. Het wereldberoemde luxe horlogebedrijf staat ook op Forbes top 100 meest waardevolle merken ter wereld, met plaats 71 met een geschatte merkwaarde van euro 9,3 miljard.
Nieuwe horlogemodellen die tijdens de jaarlijkse Baselworld-conferentie aan het begin van het jaar werden aangekondigd, hebben de meeste gesprekken rondom Rolex online geleid. Een opfrisbeurt van de Oyster Perpetual GMT-Master II, nieuwe wijzerplaatontwerpen voor de Oyster Perpetual Datejust 36 en de Oyster Perpetual Datejust 31, en de nieuwe combinatie van roségoud en saffieren en diamanten voor de Rolex Daytona ging viral over horlogeliefhebbers.
In 2019 slaagde Rolex erin om de ambitie van de rijke Millennial-consument om traditionele luxe mechanische horloges te kopen, te benutten .
Rolex heeft een sterke merkbekendheid in de sportwereld met aantekeningen in golf, motorsport, tennis en zeilen. Enkele van ‘s werelds beroemdste atleten adverteren voor Rolex-horloges, waaronder Tiger Woods, Roger Federer, Lindsey Vonn en Phil Mickelson.
Bekijk de top 15 van duurste Rolex in onze ranglijst van het hoogwaardige mechanische horloge.
Website: www.rolex.com
Meest populaire Rolex-items online
Bij het online zoeken naar Rolex zochten mensen meestal naar de volgende producten:
- Rolex Submariner
- Rolex Daytona
- Rolex Oyster Perpetual
kijk voor betaalbare Designer en merk kleding op bol.com
6. Tiffany

Het Amerikaanse high-end sieradenmerk Tiffany & Co. neemt de zesde plaats in op onze ranglijst van de meest populaire luxemerken online. Hun assortiment omvat sieraden, kristal, briefpapier, waterflessen, geuren en horloges.
Tiffany begon een selectie stijlen online te verkopen in samenwerking met Net-a-Porter (de eerste retailer die Tiffany online verkocht, buiten zijn eigen kanalen) om een nieuwe generatie klanten te bereiken.
In een poging om Millennials aan te spreken en van zijn perceptie als een gifting-merk over te gaan naar een zelfinkomend merk, tikt Tiffany op jonge gezichten zoals Elle Fanning, Lady Gaga en Zoe Kravitz om zijn campagnes te vernieuwen. Tiffany kreeg in 2018 veel aandacht met hun populaire advertentiecampagne met actrice en mannequin Elle Fanning .

Tiffany behaalde de 1e plaats in de Digital IQ Index: Watches & Jewelry 2019 van L2 dankzij zijn investering in digitale initiatieven.
Tiffany presteert echt goed op sociale media, met name op Instagram, waar het vaak snel is om nieuwe functies zoals verhalen en enquêtes te omarmen.
Tiffany heeft ook best-in-class productpagina’s op zijn website, sterke organische Google-zoekzichtbaarheid en sterke omnichannel-mogelijkheden op mobiel.
Website: www.tiffany.com
Meest populaire Tiffany-items online
Bij het online zoeken naar Tiffany zochten mensen meestal naar de volgende producten:
- Tiffany-ringen
- Tiffany ketting
- Tiffany armband
7. Dior

Christian Dior SE, beter bekend als Dior, is een Frans bedrijf in luxegoederen. Dior staat op de zevende plaats op onze lijst dankzij zijn exclusieve collecties en premium beauty-productlijn.
Maria Grazia Chiuri, die in juli 2016 de creative director van het Franse luxemerk werd, bracht een Millennial-vriendelijke benadering van Dior. Haar beroemde ‘ We should All Be Feminists’- statement-t-shirt en de sociale media-vriendelijke’ J’adior’-branding tussen hakken en tassen voor katten trokken veel aandacht op Instagram. Dior werd bestempeld als Instagram’s meest populaire modemerk van 2017.

Eerder terughoudend om te investeren in e-commerce van direct naar consument, richt Christian Dior zich nu op omnichannel retail- en online groei. In april 2018 heeft Christian Dior Couture Jens Riewenherm aangesteld als Chief Digital Officer om de luxe winkelervaring online te helpen brengen.
Website: www.dior.com
Meest populaire Dior-artikelen online
Bij het online zoeken naar Dior zochten mensen meestal naar de volgende producten:
- Dior Sauvage
- Dior zonnebril
- Dior schoonheid
8. Armani

Armani is een beroemd Italiaans luxe modehuis in particulier bezit, opgericht door Giorgio Armani in 1975. Het luxe modemerk biedt een breed scala aan mode-producten – van lederwaren en prêt-à-porter tot horloges, schoenen, sieraden, accessoires en meer.
In lijn met de nieuwe manier waarop rijke consumenten vandaag winkelen voor luxe goederen en kleding (mensen mixen en matchen nu labels om hun eigen unieke look te creëren), heeft Armani onlangs een nieuwe merkstrategie aangenomen: consolidatie .
Armani verminderde zijn aantal merken van zeven tot de kern drie, namelijk: high-end Giorgio Armani, mid-range Emporio Armani en jeugdgerichte A | X Armani Exchange. Deze drie namen zijn de populairste zoektermen voor Armani online.
Website: www.armani.com
Meest populaire Armani-items online
Bij het zoeken naar Armani online zoeken mensen meestal naar de volgende collecties:
- Armani Exchange
- Giorgio Armani
- Emporio Armani
9. Prada

Het Italiaanse luxe modehuis Prada, opgericht in 1913 door Mario Prada, is uitgegroeid tot een van de meest opvallende luxemerken in de branche.
Het is de opkomst van athleisure-accessoires die Prada tot de meest populaire luxemerken heeft geduwd. Het heeft met succes nieuwe interesses veroverd met zijn geïnspireerde marketingcampagnes en nieuwe productlijnen, zoals zijn populaire Cloudburst-sneakers en nylon heuptassen.
Creatief directeur Miuccia Prada heeft inderdaad het iconische nylonmateriaal van Prada en het retro-logo van het label opnieuw geïntroduceerd als het middelpunt van de herfst / winter collectie en creëerde stukken met een moderne athleisure-invloed – een eerbetoon aan de vroege jaren 90 die populair is gebleken bij moderne luxe consumenten.
Meest populaire Prada-items online
Bij het zoeken naar Prada online zochten mensen meestal naar de volgende producten:
- Prada zonnebril
- Prada tassen
- Prada schoenen
kijk voor betaalbare Designer en merk kleding op bol.com
10. Balenciaga

Balenciaga maakt deel uit van de Franse luxegroep Kering en wordt een van de snelst groeiende luxemerken ter wereld.
Helmed door ontwerper Demna Gvasalia, de heruitvinding van Balenciaga met een streetwear en Athleisure feel heeft aangetrokken Millennials en Generatie Z luxe shoppers – zei om make-up 60 procent van de consumenten Balenciaga’s – en is het besturen van Balenciaga’s populariteit bij zowel fashion influencers en modeshows.
Balenciaga heeft een indrukwekkende groei laten zien in bepaalde categorieën, waaronder handtassen, kleding en schoeisel. Vooral de Speed Trainers en Triple-S sneakers hebben hoofden gedraaid.
Website: www.balenciaga.com
Meest populaire Balenciaga-items online
Bij het online zoeken naar Balenciaga zochten mensen meestal naar de volgende producten:
- Balenciaga schoenen
- Balenciaga sneakers
- Balenciaga snelheidstrainer
kijk voor betaalbare Designer en merk kleding op bol.com
11. Cartier

Cartier neemt de elfde plaats in op onze lijst met de meest populaire luxemerken online dankzij een doordachte combinatie van zeer gepolijste video’s en tijdloos design.
Cartier, met hoofdkantoor in Parijs, is een Franse ontwerper en fabrikant van luxe sieraden en horloges.
Cartier verdiende de “Genius” -status in L2’s Digital IQ Index: Watches & Jewelry 2019, vooral dankzij een combinatie van:
- succesvolle video-inhoud op YouTube- en Instagram-kanalen
- sterke marketingstrategieën voor zoekmachines
- een e-commercewebsite die rechtstreeks op de consument is gericht met goed geïntegreerde functies voor klantenservice, eenvoudig online boeken van afspraken en 360-graden weergaven van producten

Het merk voor fijne sieraden en horloges spreekt de jongere generatie luxe shoppers aan die Cartier’s liefdearmbanden en Panthers-horloges begeren en ze comfortabel online kopen. Cartier maakt 43% van zijn omzet aan jongeren tot 35 jaar wereldwijd. De trend is nog duidelijker in Azië, waar meer dan de helft van hun klanten Millennials zijn.
Website: www.cartier.com
Meest populaire Cartier-artikelen online
Bij het zoeken naar Cartier online zochten mensen meestal naar de volgende producten:
- Cartier liefde armband
- Cartier horloge
- Cartier-bril
12. Burberry

Burberry is een Brits luxemerk dat werd opgericht in 1856 en het hoofdkantoor heeft in Londen, Engeland. Hun iconische mode-producten omvatten trenchcoats, klaar om kleding, geuren, mode-accessoires, cosmetica en zonnebrillen te dragen.
Het Britse modehuis Burberry trok veel aandacht met zijn vooruitstrevende digitale retailinspanningen en strakke online videocampagnes. In 2019 is het hun herontwerp van logo dat de reacties van het publiek heeft vastgelegd.

Hoewel hun kenmerkende geruite patronen een bestseller voor herenjassen blijven , waagt het merk zich ook aan nieuwe productlijnen, namelijk de collecties horloges en parfums.
Website: www.burberry.com
Meest populaire Burberry-items online
Bij het zoeken naar Burberry online zochten mensen meestal naar de volgende producten:
- Burberry-sjaal
- Burberry horloges
- Burberry-parfums
kijk voor betaalbare Designer en merk kleding op bol.com
13. Lancôme

Lancôme, onderdeel van L’Oréal Paris, is een Frans luxe parfum- en cosmeticahuis.
Lancôme is het eerste en enige pure schoonheidsluxemerk op onze lijst met de meest populaire luxemerken online.
De digitale prestaties van Lancôme worden aangevuld met een grote hoeveelheid redactionele inhoud en instructievideo’s die zijn geüpload naar hun site. Lancôme heeft samengewerkt met enkele van de meest populaire YouTube-sterren, waaronder Estée Lalonde en geïnvesteerd in display- en videoadvertenties . De unboxing-videoserie voor de lancering van La Vie est Belle genereerde meer dan 1,5 miljoen views.
Lancôme beschikt ook over geweldige digitale e-commercefuncties om online verkoop te stimuleren en profiteert van big data .
Gebruikmakend van AR-aangedreven apps (L’Oréal, onlangs overgenomen technologiebedrijf Modiface) om producten te demonstreren, gaat Lancôme zijn ‘digitale ervaringen’ blijven verbeteren.
Meest populaire Lancôme-items online
Bij het online zoeken naar Lancôme zochten mensen meestal naar de volgende producten:
- Stichting Lancôme
- Lancome-mascara
- Lancôme parfum
14. Yves Saint Laurent

Yves Saint Laurent, opgericht in 1961, is een Frans luxe modehuis en het op één na grootste merk van Kering.
Het huidige succes van Yves Saint Laurent kan deels worden toegeschreven aan diversificatie , van prêt-à-porter tot lederen goederen, schoenen, brillen en meer.

Om de millenniale mannelijke geur ‘Y’ van het merk te promoten, omarmde Yves Saint Laurent Beauty een meer op authenticiteit gerichte filosofie, werkend met een zorgvuldig gekozen groep eigenzinnige mannelijke beïnvloeders – elk met hun unieke stijl en persoonlijkheid – met de ‘coole’ geloofsbrieven van het merk en rand.
Het resultaat? Maar liefst 70% volgersgroei en bijna 30.000 vermeldingen op sociale media.
Website: www.ysl.com
Meest populaire Yves Saint Laurent artikelen online
Bij het online zoeken naar Yves Saint Laurent zochten mensen meestal naar de volgende producten:
- Yves Saint Laurent Keulen
- Yves Saint Laurent parfum
- De Yves Saint Laurent Man
kijk voor betaalbare Designer en merk kleding op bol.com
15. Bulgari

Luxe juwelenhuis Bulgari sluit onze lijst op nummer vijftien.
Onze lijst van de meest populaire luxemerken online eindigt door het Italiaanse erfgoedhuis voor luxe sieraden en accessoires, Bulgari, opgericht in 1884 in Rome.
Gerangschikt in de top 10 van L2’s Digital IQ Index: Watches & Jewelry 2019 , heeft Bulgari aanzienlijke verbeteringen aangebracht in zijn website die het vermelden waard zijn – van livechat tot inhoudsinvesteringen op productpagina’s.
Bulgari’s aanwezigheid in sociale media is vooral sterk dankzij de lokalisatiebenadering en sociaal voor goede campagnes:
- Campagnes aanpassen voor verschillende markten: het wereldwijde luxemerk Bulgari past zijn campagnes aan verschillende lokale markten aan door te werken met zorgvuldig geselecteerde sets van beïnvloeders in verschillende geografische segmenten.
- Sociale media-actie voorgoed activeren: sociale campagnes stimuleren mensen om de merkinhoud te delen en er interactie mee te hebben. De #SeeMyWish-campagne nodigde bijvoorbeeld mensen uit om een selfie met gesloten ogen te posten of de video van het merk te delen, zodat Bulgari kon doneren aan Save the Children.
Om de rijke millennial-consumenten na te jagen, heroverweegt Bulgari ook het winkelontwerp en lanceert hij scherpere, goedkopere collecties zoals B.zero1.
Bulgari viert jonge talenten uit verschillende lagen van de bevolking door jonge gezichten (zoals model Bella Hadid) in dienst te nemen en digitale ambassadeurs aan te stellen te midden van een nieuwe generatie invloedrijke modellen en internet-supersterren, van Instagram’s Golden Barbie, Jasmine Sanders tot de Braziliaanse influencer-ondernemer Helena Bordon .
Website: www.bulgari.com
Meest populaire Bulgari-items online
Bij het zoeken naar online, zochten mensen meestal naar de volgende producten:
- Bulgari horloge
- Bulgari sieraden
- Bulgari ring
kijk voor betaalbare Designer en merk kleding op bol.com