Gezondheid

15 SLECHTSTE TIPS VOOR GEWICHTSVERLIES | DE SLECHTSTE DIEET EN AFSLANK ADVIEZEN

15 SLECHTSTE TIPS VOOR GEWICHTSVERLIES | DE SLECHTSTE DIEET EN AFSLANK ADVIEZEN

15 SLECHTSTE TIPS VOOR GEWICHTSVERLIES | DE SLECHTSTE DIEET EN AFSLANK ADVIEZEN

Als je echt van de kilo’s af wilt negeer je deze verouderde, misplaatste tips over afslanken.

1. Je kunt kilo’s verliezen in dagen

15 SLECHTSTE TIPS VOOR GEWICHTSVERLIES | DE SLECHTSTE DIEET EN AFSLANK ADVIEZEN

Volg geen dieet met een nummer in de titel – ‘Het 7-dagen dieet’ of ‘Het 48-uurs dieet’, bijvoorbeeld. “Dat impliceert dat er een eindpunt is”, zegt de medische gewichtsverlichtingsdeskundige Charlie Seltzer, MD . Het probleem met die snelle oplossingen? “Je gaat in de eerste plaats niet in op de dingen die je te zwaar hebben gemaakt,” zegt hij. Het blootleggen van het gedrag en het maken van een plan om ze te overwinnen, zorgt voor blijvende verandering. Probeer deze snelle tips voor gewichtsverlies van voedingsdeskundigen .

Je hebt een jumpstart-dieet nodig

15 SLECHTSTE TIPS VOOR GEWICHTSVERLIES | DE SLECHTSTE DIEET EN AFSLANK ADVIEZEN

Sommige mensen zeggen dat jumpstarts (zoals bijvoorbeeld een streng beperkend twee- of driedaags dieet) vaak helpen om onmiddellijke resultaten te zien, die kunnen afwisselen met motivatie om door te gaan. Dr. Seltzer wijst er echter op dat het heel moeilijk is om ingesleten gewoonten te veranderen. Jumpstarts vraagt ​​je om je gewoontes eenmaal te veranderen, en dan moet je proberen je gewoonten opnieuw te veranderen voor de tweede en / of derde fasen van het dieet. “Alles wat u voor de rest van uw leven wilt doen, moet worden gedaan als onderdeel van uw plan voor gewichtsverlies,” zegt hij. Dat gezegd hebbende, er zijn manieren om de bal snel aan het rollen te krijgen voor je nieuwe gezonde levensstijl .

Het draait allemaal om calorieën

15 SLECHTSTE TIPS VOOR GEWICHTSVERLIES | DE SLECHTSTE DIEET EN AFSLANK ADVIEZEN

Natuurlijk is calorieën belangrijk, maar als je het aantal verlaagt, krijg je niet altijd het gewenste resultaat. Dat komt omdat als je afvallen, je zowel vet als spieren kwijtraakt, wat niet ideaal is. “Muscle is de machine die calorieën verbrandt”, zegt Osama Hamdy , MD, PhD, medisch directeur van het Obesity Clinical Program bij de Joslin Clinic en auteur van The Diabetes Breakthrough . Verlies te veel spieren en je zult gemakkelijk weer aankomen. Je kunt echter je spiermassa behouden door krachttraining te doen en eiwitten te eten met maaltijden en tussendoortjes, zegt dr. Hamdy. Deze gym-hacks zullen je training minder een hele klusje maken .

Verminder op koolhydraten

15 SLECHTSTE TIPS VOOR GEWICHTSVERLIES | DE SLECHTSTE DIEET EN AFSLANK ADVIEZEN

Je hebt al lang gehoord dat de manier om vet te verliezen is om nee te zeggen tegen brood en pasta. Maar liefhebbers van quinoa  kunnen opgelucht ademhalen: je kunt koolhydraten eten. In een studie in 2015 hielp calorie-voor-calorie, beperkend voedingsvet mensen mensen te helpen meer lichaamsvet te verliezen gedurende een periode van zes dagen in vergelijking met koolhydraten snijden. Dat wil niet zeggen dat je ook moet ophouden met het houden van avocado en amandelboter. De verschillen waren relatief klein. Je kunt beter het gezonde voedingsplan volgen dat bij je levensstijl past en je je best doen voelen, of dat nu koolhydraten bevat of niet. Probeer voor gewichtsverliestips  deze voedingsmiddelen die je lichaam in de vetverbrandingsmodus brengen .

Werk een uur per dag

15 SLECHTSTE TIPS VOOR GEWICHTSVERLIES | DE SLECHTSTE DIEET EN AFSLANK ADVIEZEN

Eigenlijk, als u Dr. Hamdy zou vragen, is dat zonde van uw tijd. “We vinden dat de mensen die het meest succesvol zijn degenen zijn die over de hele linie 10-minuten durende wedstrijden doen,” zegt hij. Zijn tips voor gewichtsverlies? Strek gedurende 10 minuten in de ochtend, snelwandelen tijdens de lunch en doe ‘s nachts gewichten voor de tv. Plan in het weekend leuke dingen die van nature actief zijn, zoals wandelen of een mooie fietstocht. Het probleem met het plannen van urenlange reizen naar de sportschool? Het leven gebeurt en dat is een gewoonte die moeilijk is om bij te blijven. Gewoon proberen om meer actief te zijn, aan de andere kant, kan een deel van je levensstijl worden. Deze 60-seconden oefeningen kunnen ook helpen!

Verban gluten

15 SLECHTSTE TIPS VOOR GEWICHTSVERLIES | DE SLECHTSTE DIEET EN AFSLANK ADVIEZEN

Veel celebs hebben gezegd dat ze “g-vrij” zijn (gluten is het eiwit dat in tarwe zit) met hun slanke lichaamsbouw. Maar het is waarschijnlijk niet het elimineren van gluten die de truc doet, maar veeleer het afzien van hele voedselgroepen (zoals granen) helemaal. (Het spreekt voor zich dat als je een gevoeligheid voor gluten hebt of coeliakie hebt, dan is het elimineren van gluten slim.) Voor de meesten van ons gaat glutenvrij alleen “koolhydraten vervangen door een andere koolhydraten”, legt dr. Hamdy uit. Je eet bijvoorbeeld geen gewone pasta, je eet rijst (of glutenvrije pasta). “Uiteindelijk eet je dezelfde hoeveelheid koolhydraten, en soms meer,” zegt hij. En onthoud: aardappelchips zijn glutenvrij – en niemand zou je zeggen die te eten om af te vallen. Sla gluten over als u een medische reden hebt, maar sla het niet over in de hoop dat het ‘

Eet vetarm voedsel

15 SLECHTSTE TIPS VOOR GEWICHTSVERLIES | DE SLECHTSTE DIEET EN AFSLANK ADVIEZEN

Het idee is dat als je voedingsmiddelen met minder vet koopt, ze minder calorieën bevatten, toch? Dat is alleen maar wat bedrijven hopen dat u zult denken. Blijkt dat slechts ongeveer 60 procent van de vetarme voedingsmiddelen daadwerkelijk aanzienlijk minder calorieën bevatten dan reguliere versies, per 2016 onderzoek in het tijdschrift Appetite . Als u zich zorgen maakt over calorieën, lees dan het voedingsetiket om precies te zien hoeveel een vetarme voeding calorisch bespaart. U kunt beter kiezen voor de full-fat-versie, zoals volvette yoghurt, omdat uit onderzoek is gebleken dat u hierdoor verzadigd en tevreden kunt worden. Deze inspirerende tips en verhalen over gewichtsverlieshouden je gemotiveerd.

Snack regelmatig

15 SLECHTSTE TIPS VOOR GEWICHTSVERLIES | DE SLECHTSTE DIEET EN AFSLANK ADVIEZENISTOCK / IGORDUTINA

De juiste snacks kunnen ervoor zorgen dat je niet hongerig wordt, zodat je bij je volgende maaltijd niet te veel eten krijgt. We zijn echter een land van snackers. “De meeste mensen worden zwaarder door snacks en niet door maaltijden”, zegt Dr. Hamdy. Dat komt omdat we de neiging hebben om ons bewust te zijn van wat we in onze mond stoppen als we bijten (zoals een snackmix voor de tv), en dat pakt de calorieën aan. Als je van hapjes houdt, ga je gang en doe het, maar doe het met aandacht: ga zitten en let op wat je eet, en voeg een eiwitbron (zoals een hardgekookt ei of kwark) toe om je kracht te behouden.

Zoek naar gezondheidsclaims op voedseletiketten

15 SLECHTSTE TIPS VOOR GEWICHTSVERLIES | DE SLECHTSTE DIEET EN AFSLANK ADVIEZENISTOCK / EKATERINA79

Het is een goed idee om het pakje om te draaien en een kijkje te nemen naar de ingrediënten, maar vergeet de gezondheidsclaims die op de voorkant staan ​​vermeld. In een onderzoek in het International Journal of Obesity dienden mensen grotere porties voedsel met voedingssclaims (zoals ‘met verminderd vetgehalte’) aan de voorkant en schatten ze dat deze voedingsmiddelen minder calorieën bevatten. De les? Het hoofdlabel is alle marketing, het is wat er op de achtergrond staat. Hier leest u hoe u de lastigste termen op voedseletiketten kunt decoderen .

Eet niet ‘s nachts

15 SLECHTSTE TIPS VOOR GEWICHTSVERLIES | DE SLECHTSTE DIEET EN AFSLANK ADVIEZENISTOCK / KATARZYNABIALASIEWICZ

Hoewel uit onderzoek blijkt dat het aantal calorieën dat ‘s nachts wordt ingeslikt eerder tot gevolg heeft dat uw dijen worden opgevuld dan dat uw activiteiten worden aangedreven, zijn de resultaten niet overtuigend. Deze gaat eigenlijk over het opnieuw inlijsten van je eetgewoonten om gezonder te zijn – maar werkt nog steeds met je natuurlijke neigingen. Dus als je ‘s avonds graag eet en je bereid bent om overdag calorieën te sparen om pm noshing aan te kunnen, ga ervoor. Je hebt meer kans om succesvol te zijn als je een meer praktische benadering kiest en met je lichaam werkt in plaats van ertegen, zegt Dr. Seltzer. “Als je minder calorieën eet dan je verbrandt, verlies je het gewicht, ongeacht hoe laat die calorieën werden geconsumeerd”, zegt hij. Hier zijn meer tips om gewicht te verliezen die experts je niet zullen vertellen .

Supplementen kunnen uw metabolisme stimuleren

15 SLECHTSTE TIPS VOOR GEWICHTSVERLIES | DE SLECHTSTE DIEET EN AFSLANK ADVIEZENISTOCK / JUANKPHOTO

Het eerste probleem met het stoppen van pillen: gewichtsverlies heeft een meervoudige aanpak nodig. Je hebt beweging, gezonde voeding en gezonde gewoonten en gedrag nodig. “Zonder deze combinatie heb je geen langdurig gewichtsverlies“, zegt Dr. Hamdy. Supplementen zijn snelkoppelingen, mogelijk schadelijk en uiteindelijk zinloos. (Bijvoorbeeld voor cafeïne om je metabolisme te stimuleren, zou je een gevaarlijk grote hoeveelheid moeten nemen.) “Er is nergens een supplement dat eetlust onderdrukt en vet verbrandt”, voegt hij eraan toe. Sla ze volledig over. Maar voel je vrij om deze gewichtsverlies tips van over de hele wereld te stelen .

Eet voedingsmiddelen met negatieve calorieën

15 SLECHTSTE TIPS VOOR GEWICHTSVERLIES | DE SLECHTSTE DIEET EN AFSLANK ADVIEZENISTOCK / BHOFACK2

Hier is de theorie: sommige voedingsmiddelen, zoals selderij en komkommer, bevatten zo weinig calorieën dat je meer calorieën verbrandt door ze gewoon te verteren. Daarom zijn ze negatieve calorieën. Ten eerste is dit eigenlijk juist – maar je verspilt je tijd door dit te proberen te factoriseren (of erger-bleekselderij als je een hekel hebt aan selderij). “Door dit te doen, zal het geen enkel verschil maken in de echte wereld”, zegt Dr. Seltzer. De enige manier waarop het van belang kan zijn, is of je verwerkte junkfood voor selderij uitschakelt. Maar dat ga je waarschijnlijk niet opeens doen. Eet “negatieve calorie” groenten als je ze leuk vindt, maar reken niet op hen als een dieetstrategie. Wat helpt: meer groenten in het algemeen eten. Hier leest u hoe u meer aan uw dieet kunt doen zonder het zelfs maar te proberen.

Je kunt op fruit leven

15 SLECHTSTE TIPS VOOR GEWICHTSVERLIES | DE SLECHTSTE DIEET EN AFSLANK ADVIEZENISTOCK / VIAFILMS

Er is een gedachte dat als je te veel fruit eet, je zult aankomen. Het idee is dat een banaan bijvoorbeeld je insulineniveau zal verhogen en je lichaam ertoe zal aanzetten om vet op te slaan. In werkelijkheid, zegt dr. Seltzer, daalt insuline een paar minuten later opnieuw, wat betekent dat de zorgen over een enkele bananenpakking op kilo’s onbewezen is. Het echte probleem is gewoon te veel eten. Het eten van te veel appels of sinaasappels is slechts iets als je in het algemeen te veel eet. “Je kunt zwaarder worden door teveel te eten”, zegt dr. Seltzer. Zijn tips voor gewichtsverlies? Wees niet bang voor fruit, maar let wel op hoeveel je in totaal eet.

Volg de regel van 3500 calorieën tot een pond

15 SLECHTSTE TIPS VOOR GEWICHTSVERLIES | DE SLECHTSTE DIEET EN AFSLANK ADVIEZENISTOCK / STOCKPHOTO4U

Er is een theorie dat je, om gewichtsverlies te ondersteunen, kleine aanpassingen moet doen aan je dagelijkse eetgewoonten in plaats van grote, potentieel niet-duurzame veranderingen. En hoewel dat misschien beter te doen is, levert het niet altijd resultaten op, volgens een onderzoek uit 2014 naar gewichtsverliessporen van de Universiteit van Alabamain Birmingham. De onderzoekers geven het voorbeeld van de “regel” dat 3.500 calorieën gelijk zijn aan één pond. Onder dat zou je verwachten dat het lopen van één mijl per dag 100 calorieën per dag zou verbranden, en dus zou je ongeveer vijfentwintig pond verliest in vijf jaar tijd. Echter, zoals studies aantonen, is het slechts ongeveer 20 procent daarvan, omdat het lichaam zich in de loop van de tijd aanpast aan nieuwe omstandigheden. Conclusie: raak niet ontmoedigd als u de resultaten van één nacht niet ziet. Een extra kilometer lopen is bijvoorbeeld een gewoonte die je gezondheid een boost zal geven en je zal helpen om af te vallen, niet zo snel als je zou willen. maar Ga zo door. Hier zijn meer kleine aanpassingen die moeten helpen bij het afvallen in de loop van de tijd .

Ontbijt overslaan

15 SLECHTSTE TIPS VOOR GEWICHTSVERLIES | DE SLECHTSTE DIEET EN AFSLANK ADVIEZENISTOCK / DJGUNNER

Het is verleidelijk om maaltijden over te slaan en je calorieën te bewaren voor later, vooral als je a) er niet echt om geeft ) en je niet echt honger hebt. Het overslaan van het ontbijt is vooral trendy met de ‘intermitterende nuchter’-trend. Maar wat onderzoek toont aan dat het eten van een groot ontbijt je kan helpen om af te vallen en is eigenlijk een van de betere tips om af te vallen. In een onderzoek in het tijdschrift Obesity aten twee groepen vrouwen met overgewicht en obesitas 1.400 calorieën per dag. De groep die bij het ontbijt 700 calorieën at, verloor meer gewicht (vooral rond hun midden) dan de groep die slechts een 200 calorie-ochtendmaaltijd at. Ze verbeterden ook hun triglycerideniveaus. Als je van ontbijt houdt, omhels het dan. Doe de voedingswaarde van je maaltijd bij deze opdoor voedingsdeskundige goedgekeurde ontbijt-hacks .

15 SLECHTSTE TIPS VOOR GEWICHTSVERLIES | DE SLECHTSTE DIEET EN AFSLANK ADVIEZEN